L’animació en els
xiquets i xiquetes esta orientada al temps
lliure perquè la majoria del temps estan ocupats i ocupades per l’educació formal. Per tant l’animació sociocultural estaria orientada dins de l’educació no
formal i serien bàsicament activitats d’oci i temps lliure.
El fet de que siga
públic vol dir que el finançament serà de l’Estat però a més serà universal i
respondrà a necessitats. En canvi, com normalment són privats, naix des d’una
iniciativa privada o interès d’un grup determinat amb un motiu determinat però
sense respondre necessitats. Per tant és important un finançament públic ja que aquest
no tenen cap ideologia preestablerta i dedicarien una animació lliure sense cap
tipus de restriccions.
Podem definir l'oci
com l’actitud per afrontar el temps lliure d’una manera autònoma i satisfactòria.
Això implica la capacitat de triar lliurement les activitats a realitzar, a fi
de gaudir i satisfer les necessitats personals que decidim, independentment que
aquesta activitat produisca cap benefici o sigui útil.
El que estem dient és
aprendre a gaudir del temps oci i lliure d’una manera divertida i enriquidora
per a la persona. Pel fet de fer prevenció és útil començar a la infància per
anar enriquint des de menuts. Sempre es pren com a
referencia l’escola. Com a
particularitats del temps lliure podrem dir que a vegades tractem de pal·liar
una necessitat de protecció i salvaguarda de la seua autonomia sense oblidar
que el món del joc és un dels contextos fonamentals de la infància.
Hi hauria dos
plantejaments: l’animació sociocultural front a la industria de l’oci infantil. Aquesta última
dona activitats per a que els xiquets consumeixen mentre que l’animació socicultural pretén
educar en el temps lliure i d’oci. La finalitat en totes les entitats
d’animació és donar prioritats a objectius educatius mentre que l’industria
esta orientada al consum i quant més millor.
Animació a la infància
Partiríem del principi
d’activitat (joc), és una de les ferramentes principals i més importants.
Esperem que els xiquets duguen a la pràctica determinats valors positius per
formar-se com a persones.
Objectius
- Facilitar espais i equipaments lúdics no consumistes per al oci infantil.
- Promoure l’aventura de les excursions a l’aire lliure, els campaments d’estiu i altres activitats diferents de les quotidianes.
- Gaudir d’activitats culturals actives i participatives, no només de consum.
- Educar per a un ús adequat i positiu del temps lliure, prevenint possibles situacions de risc social.
Lo important es
construir comunitat per això no es convenient limitar col·lectius sinó
dirigir-se a la població en conjunt.
Per açò es important
la construcció de ludoteques d’inversió pública per fer que tota la gent s’integre,
les ludoteques tenen:
- Espai per a fer deure.
- Espai de joc lliure
- Espai de jocs o tallers en grup
Per concloure, el joc seria l’eix de moltes activitats. Jugar
és una finalitat en si mateixa, es juga per plaer de jugar i a banda ens pot
donar ensenyaments. A través del joc desenvolupem moltes habilitats. Ens
relacionem amb els demés i podem enfortir les nostres debilitats i potenciar
les nostres aptituds més característiques.
Héctor, Laura i Miriam.
Comentarios
Publicar un comentario