Sessions Teatre Social


Després de contar-vos a l’altra entrada del blog una lliçó més teòrica del teatre social, ara anem a descriure l’experiència que vam tindre durant les sessions pràctiques. Al principi de la sessió, vam fer un exercicis de mobilitat per la classe, tractava de caminar per la classe sense xocar amb ningú. Després ens vam ficar per parelles i un/a guiava a l’altre/a mitjançant la seva mà per veure la capacitat de coordinació. Més avant havíem de triar un espais per la classe i anar a ells, però amb la dificultat de coordinar-se amb tots els membres del grup. Després ens ficarem per parelles i férem la tècnica de l’espill un/a havia d’imitar a l’altra persona. Per finalitzar la sessió ens vam centrar més en la representació d’emocions, una persona del grup deia “tristesa” i s’havia de representar amb uns/es 7 membres amb la dificultat d’estar en contacte.

L’últim exercici que van fer per parelles tractava de fer fotografies imaginaries de coses bones o coses males amb la dificultat a que la persona que feia les fotografies havia de ser guiada ja que els ulls havien d’estar tancats. Després ens vam ficar en 2 grups, un de les coses bones i un de les coses males i s’havia de representar una imatge que englobés la perspectiva del grup.

Pel que fa a la segona sessió vam començar amb un exercici per guanyar confiança i poder activar la nostra ment, tractava de ficar-se en rogle i anar passant-se energia amb uns moviments de braços. Després vam fer la nostra mobilització per l’espai ja explicada abans. En aquesta sessió vam fer uns minuts de relaxament per poder pensar o recordar algun moment feliç del dia, baix la nostra experiència podem dir que algunes persones es van sentir incomodes ja que a l’exercici s’havia de tancar els ulls i per tant no pogueren relaxar-se, altres si que pogueren i es van sentir millor.

Després va vindre el plat fort d’aquesta sessió en la qual ens ficàvem per parelles i havíem de contar una historia d’opressió que ens haguera passat. La historia que ens pareixia més interessant l’havíem de seleccionar i després dir a altres dos companyes/s i decidir sobre la seua historia o la nostra per ser seleccionada per a la representació. Més avant ens ficàvem en un grup de 6 o 7 persones i decidíem la millor historia per representar.

Al representar la situació d’opressió, el públic havia d’endevinar quina era aquesta situació i per tant havia de canviar-la substituint als personatges de lloc o ficant-se ell o ella per representar-ho i per últim s’arribava a una reflexió o pensaments que ens mostrava l’escena.

Aquests exercicis pràctics que vam fer ens van servir per agafar més confiança en el grup ja que no ens coneixíem molt. També ens va ajudar a perdre la vergonya i ser més participatius, a més pensem que aquestes sessions de Teatre Social ens ajudaran a que el grup puga enfortir els seus llaços d’unitat col·lectiva i que en un moment determinat pugam ser una pinya. Baix el nostre punt de vista ens vam sentir còmodes a la sessió ja que estàvem interessats i intrigats per veure que era allò que es deia Teatre Social.

Per últim vos deixem un vídeo de Deslimita’m que tracta el Teatre Social.


 Héctor, Laura i Miriam

Comentarios