Després de
contar-vos a l’altra entrada del blog una lliçó més teòrica del teatre social,
ara anem a descriure l’experiència que vam tindre durant les sessions
pràctiques. Al principi de la sessió, vam fer un exercicis de mobilitat per la
classe, tractava de caminar per la classe sense xocar amb ningú. Després ens
vam ficar per parelles i un/a guiava a l’altre/a mitjançant la seva mà per
veure la capacitat de coordinació. Més avant havíem de triar un espais per la
classe i anar a ells, però amb la dificultat de coordinar-se amb tots els
membres del grup. Després ens ficarem per parelles i férem la tècnica de
l’espill un/a havia d’imitar a l’altra persona. Per finalitzar la sessió ens
vam centrar més en la representació d’emocions, una persona del grup deia “tristesa”
i s’havia de representar amb uns/es 7 membres amb la dificultat d’estar en
contacte.
L’últim
exercici que van fer per parelles tractava de fer fotografies imaginaries de
coses bones o coses males amb la dificultat a que la persona que feia les
fotografies havia de ser guiada ja que els ulls havien d’estar tancats. Després
ens vam ficar en 2 grups, un de les coses bones i un de les coses males i
s’havia de representar una imatge que englobés la perspectiva del grup.
Pel
que fa a la segona sessió vam començar amb un exercici per guanyar confiança i
poder activar la nostra ment, tractava de ficar-se en rogle i anar passant-se
energia amb uns moviments de braços. Després vam fer la nostra mobilització per
l’espai ja explicada abans. En aquesta sessió vam fer uns minuts de relaxament
per poder pensar o recordar algun moment feliç del dia, baix la nostra
experiència podem dir que algunes persones es van sentir incomodes ja que a
l’exercici s’havia de tancar els ulls i per tant no pogueren relaxar-se, altres
si que pogueren i es van sentir millor.
Després
va vindre el plat fort d’aquesta sessió en la qual ens ficàvem per parelles i
havíem de contar una historia d’opressió que ens haguera passat. La historia
que ens pareixia més interessant l’havíem de seleccionar i després dir a altres
dos companyes/s i decidir sobre la seua historia o la nostra per ser
seleccionada per a la representació. Més avant ens ficàvem en un grup de 6 o 7
persones i decidíem la millor historia per representar.
Al
representar la situació d’opressió, el públic havia d’endevinar quina era
aquesta situació i per tant havia de canviar-la substituint als personatges de
lloc o ficant-se ell o ella per representar-ho i per últim s’arribava a una
reflexió o pensaments que ens mostrava l’escena.
Aquests
exercicis pràctics que vam fer ens van servir per agafar més confiança en el
grup ja que no ens coneixíem molt. També ens va ajudar a perdre la vergonya i
ser més participatius, a més pensem que aquestes sessions de Teatre Social ens
ajudaran a que el grup puga enfortir els seus llaços d’unitat col·lectiva i que
en un moment determinat pugam ser una pinya. Baix el nostre punt de vista ens
vam sentir còmodes a la sessió ja que estàvem interessats i intrigats per veure
que era allò que es deia Teatre Social.
Per
últim vos deixem un vídeo de Deslimita’m que tracta el Teatre Social.
Héctor, Laura i Miriam
Comentarios
Publicar un comentario